توضیحات
آموزش مقدماتی و متوسط C#.NET
مشخصات آموزش مقدماتی و متوسط C#.NET
تولید کننده : شرکت مهندسی نوین پندار
تعداد دی وی دی : 1 عدد
شماره مجوز : 8-02147-011366
پارادایم : پارادایم برنامهنویسی: برنامهنویسی ساختیافته، برنامهنویسی دستوری، برنامهنویسی شیءگرا، برنامهنویسی رویدادمحور، task-driven، برنامهنویسی تابعی، برنامهنویسی جنریک، reflective, concurrent
خانواده : C
طراحیشده توسط : مایکروسافت
توسعهدهنده : Microsoft
ظهوریافته در : ۲۰۰۰؛ ۱۸ سال پیش
انتشار پایدار :
۶٫۰ / ۲۰ ژوئیه، ۲۰۱۵؛ ۲ سال پیش
نظم ماشیننویسی :
static , dynamic , strong, safe, nominative, partially inferred
سکو آموزش مقدماتی و متوسط C#.NET : زیرساخت زبان مشترک
پروانه : زمان اجرای زبان مشترک is proprietary, مونو (نرمافزار) compiler is dual پروانه عمومی همگانی گنو، پروانه امآیتی and libraries are گنو الجیپیالv2, DotGNU is dual پروانه عمومی همگانی گنو و گنو الجیپیالv2
پسوندهای نام پرونده : .cs
پیادهسازیهای بزرگ : Visual C#، چارچوب داتنت، مونو (نرمافزار)، DotGNU
گویشها : Cω، Spec#، Polyphonic C#
تأثیرگرفته از : ++C
تأثیرگذاشته بر : Chapel، دی (زبان برنامهنویسی)، دارت (زبان برنامهنویسی)، اف شارپ، هک (زبان برنامهنویسی)، جاوا (زبان برنامهنویسی)، والا (زبان برنامهنویسی)
ویژگیها آموزش مقدماتی و متوسط C#.NET
برخی از تفاوتهای زبان سی شارپ با زبانهای C و ++C عبارتند از:
هیچ تابع یا متغیر سراسری (Global) وجود ندارد، تمام متدها و اعضا بایستی در داخل کلاسها تعریف شوند. این امر ممکن است، هر چند برای استفاده از متغیرها و توابع عمومی باید از متدها و متغیرها در کلاسهای عمومی استفاده کرد. آموزش مقدماتی و متوسط C#.NET
متغیرهای عمومی، بر خلاف زبانهای C و ++C، نمیتوانند بلاکهای پیوستی را در بر بگیرند.
سی شارپ دارای یک نوع داده بولی است (bool). برخی از عبارتها مانند while و if که شرطی هستند، نیازمند یک عبارت نوع بولی هستند. همانطور که ++C نیز دارای نوع داده بولی است، این نوع داده به راحتی میتواند به یا از Integerها تبدیل شود، و عبارتی مانند (if(a نیازمند این امر است که a از یک نوع قابل تبدیل به bool یا اشاره گر باشد. کامپایلر سی شارپ برنامهنویس را در این شرایط مجبور به استفاده از عباراتی میکند که به درستی یک مقدار bool را برمیگردانند؛ بنابراین دستوری مانند (if(a = b باعث بروز خطا میشوند. (به جای = بایستی از == استفاده شود)
در سی شارپ، اشاره گرهای به حافظه بایستی فقط در داخل بلوکهای unsafe استفاده شوند و برنامه در این حالت برای اجرا نیاز به اجازه از کاربر دارد. بیشتر دسترسی شی از طریق شی امن است که یا همیشه در حال اشاره به شی صحیح موجود است یا یک مقدار Null دارد. اشاره گری به شی به درد نخور یا بلاک حافظه رندم غیرممکن است. اشاره گر نا امن میتواند به نمونهای از value-type، آرایه، رشته یا بلاکی که حافظه به آن داده شدهاست اشاره نماید. کدی که به عنوان نا امن علامت نخورده باشد، هنوز میتواند اشاره گرها را از سامانه بازیابی یا در آن ذخیره کند ولی نمیتواند مرجع جدیدی به آنها اختصاص دهد. آموزش مقدماتی و متوسط C#.NET
حافظه ساماندهی شده نمیتواند صریحاً آزاد شود، ولی بهطور خودکار به عنوان به درد نخور تلقی میشود. انتخاب آدرسهای به درد نخور حافظه نفوذ ناپذیر است. هم چنین سی شارپ با استفاده از عبارات، پشتیبانی مستقیمی از پایان اجباری میکند (پشتیبانی از اصطلاح Resource Acquisition Is Initialization).
وراثت چندگانه از کلاسها در این زبان پشتیبانی نمیشود. البته یک کلاس امکان ارث بری از تعداد نامحدود واسطها را دارد. پشتیبانی نکردن از وراثت چندگانه به دلیل اهداف معماری این زبان در CLI و برای جلوگیری از پیچیدگی است. در عوض میتوان از اینترفیسهای مختلف استفاده کرد. یعنی برای یک کلاس که احتمالاً فرزند کلاسی دیگر است (ارث برده) میتوان چندین اینترفیس را پیادهسازی (Implement) نمود.
سی شارپ بسیار typesafe تر از ++C است. تنها تبدیلات ضمنی مثل تبدیل نوع داده کوچکتر به بزرگتر یا تبدیل نوع مشتق شده به نوع پایه بهطور پیشفرض و بدون خطا صورت میپذیرد. هیچ تبدیل ضمنی ای میانBooleanها و Integerها وجود ندارد و هر تبدیل user-defined بایستی به صراحت با یکی از کلمات explicit یا implicit نشانه گذاری شود. تبدیل b به a در حالتی که a یک Integer و b یک double باشد در زبان C++ مجاز است اما در سی شارپ به یک خطای زمان کامپایل منجر میشود (بایستی به صورت explicit تعریف شود)
اعضای Enumeration در داخل محدوده شخصی خود قرار دارند. آموزش مقدماتی و متوسط C#.NET
سی شارپ قابلیت syntactic sugar را برای توابع متداول، اکسسورها و ماجولهای کسول شده در یک کلاس به صورت ویژگیها قرار دادهاست.
اکسسورها که خاصیت نیز گفته میشوند در زبان سی شارپ قادر به کنترل دسترسی اعضا و معتبرسازی دادهها هستند.
تمام انواع بازتابی (Reflection) و بازیابی (Recovery) قابل استفادهاست.
در حال حاضر (۳ ژوئن ۲۰۰۸) دارای ۷۷ کلمۀ رزرو شده ( کلمۀ کلیدی ) است.
محتویات آموزش مقدماتی و متوسط C#.NET
فصل اول (مفاهیم برنامه نویسی)
روش نصب برنامه Visual Studio (دانلود – 10.03 مگابایت)
مقدمه
مفاهیم برنامه نویسی و محیط کدنویسی (دانلود – 16.83 مگابایت)
ایجاد پروژه جدید
معرفی بخش های مختلف محیط ویژوال استدیو
آشنایی با متغیرها و مقداردهی
فصل دوم (کنترل ها)
کنترل فرم ها و خصوصیات مربوط به آن (دانلود – 19.99 مگابایت)
معرفی Toolbox
بررسی خصوصیات مربوط به اشیاء
ادامه معرفی کنترل ها (دانلود – 10.52 مگابایت)
فصل سوم (متغیرها)
متغیرها و نحوه تعریف آنها
محل دیدن متغیرها
نحوه تبدیل دیتا تایپ ها به یکدیگر
Enum, Cost, Struct
فصل چهارم (شرط ها)
شرط ها (if)
if
if-else
if-elseif
عبارت Goto
تمرین مربوط به if
شرط ها (Switch Case)
نحوه استفاده از ابزارهای کمکی
منوی Format
چیدمان
اندازه
نحوه استفاده از Tab order
ماشین حساب
فصل پنجم (حلقه ها)
حلقه for
حلقه while
فصل ششم (آرایه ها)
آرایه ها
تعریف آرایه
مقداردهی
مقداردهی آرایه توسط حلقه
حلقه For each و ارتباط آن با حلقه ها
آرایه های چندبعدی
آرایه های تو در تو
فصل هفتم (منوها)
منوها
ایجاد منو
ایجاد زیرمنو
ایجاد Hot Key
ایجاد Shortcut
Context Menu
Menu Strip – Status Strip
فصل هشتم (Tab Control)
Tab Control
Tab Page
فصل نهم (تایمر)
معرفی تایمر
روش اضافه کردن تایمر به پروژه
تنظیم Interval
استفاده از تایمر در حلقه
ادامه بحث تایمر
فصل دهم (رشته ها)
رشته ها و متدهای آن (String)
هل دادن متن به چپ و راست
جایگزینی
جستجوی رشته و یافتن اندیس
ادامه بحث رشته ها
جداکردن زیررشته
درج کردن
کانکت (اتصال رشته)
طول رشته
فصل یازدهم (ٍٍEvent)
آشنایی با Event
Mouse Event
Multi Forms
توجه : تيم شرکت عصربازي اين محصول را با قيمت مناسب به شما عرضه مي کند و لذت بردن از آموزش مقدماتی و متوسط C#.NET آرزوي ماست ، مي توانيد هرگونه سوالي در خصوص اين محصول را از تيم عصربازي بپرسيد و ما خوشحال ميشيم بتونيم کمکتون کنيم .
Design goals
#The ECMA standard lists these design goals for C
The language is intended to be a simple, modern, general-purpose, object-oriented programming language.
The language, and implementations thereof, should provide support for software engineering principles such as strong type checking, array bounds checking, detection of attempts to use uninitialized variables, and automatic garbage collection. Software robustness, durability, and programmer productivity are important.
The language is intended for use in developing software components suitable for deployment in distributed environments.
Portability is very important for source code and programmers, especially those already familiar with C and C++.
Support for internationalization is very important.
C# is intended to be suitable for writing applications for both hosted and embedded systems, ranging from the very large that use sophisticated operating systems, down to the very small having dedicated functions.
Although C# applications are intended to be economical with regard to memory and processing power requirements, the language was not intended to compete directly on performance and size with C or assembly language.
هنوز بررسیای ثبت نشده است.